جنس کفی های طبیReviewed by سلگی on Aug 26Rating:

جنس کفی های طبی

 

هر فردی که احساس می‌کند برای راه رفتن یا دویدن نیاز به نوعی نگهداری بیشتر از پاهای خود دارد، بهترین انتخاب برای استفاده از کفی‌های طبی کفش می باشد. کفی‌های طبی به طور خاص برای افرادی خوب است که می‌خواهند درد، ورم و ناراحتی ناشی از مشکلات پاها را تسکین دهند یا از حادث شدن آن ممانعت کنند که آنها می توانند از کفش های طبی مخصوص خود استفاده کنند. با این حال، غالباً افرادی که دردی در پاهای خود ندارند نیز می‌توانند از فواید کفی‌های طبی بهره‌ ببرند.

جنس مواد به کار رفته در کفی‌های طبی به صورتی انتخاب می‌شود که بسته به نیازهای خاص بیمار، هم پاها را نگهداری می کند و هم شوک وارد بر پا را جذب می کند. مثلاً کفی‌هایی که برای کفش‌های ورزشی استفاده می‌شود، قدرت جذب شوک بسیار زیادی را دارند.

 

جنس کفی های طبی
Medical fork

 

کفی‌های فیبر کربنی

ویژگی‌های خاص ماده فیبر کربن باعث می‌شود کفی‌هایی که از این ماده ساخته شده اند، ساختار نازک‌تر، سبک‌تر و قوی‌تری نسبت به سایر مواد داشته باشند. برای ساخت کفی‌های طبی می‌توان فیبر کربن را با یک پلیمر از جنس رزین اپوکسی ترکیب کرد و یا یک روکش (لامینت) از جنس ترموپلاستیک بر روی کفی فیبر کربنی کشید. کفی‌های فیبر کربنی به خاطر سختی زیاد و نداشتن خاصیت ارتجاع‌پذیری، برای استفاده در فعالیت‌های ورزشی توصیه نمی‌شوند. در واقع ماده فیبر کربن برای هر گونه کاربردی که به جذب شوک و نیروهای شدید نیاز است، قابل توصیه نمی‌باشد.

کفی‌های فایبرگلاس

خواص ماده فایبرگلاس باعث می‌شود که کفی‌هایی که از این جنس ساخته می‌شوند خیلی سبک، محکم و بادوام باشند. البته این کفی‌ها به خاطر سختی زیادی که دارند، خیلی به ندرت برای فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر در مواردی از قبیل کفش‌های راحتی و کفش‌های پیاده‌روی که فضای آزاد کمی وجود داشته باشد، استفاده می‌شود. کفی‌های فایبرگلاس را می‌توان از روی قالب‌های خمیری تهیه شده از کف پا و یا عکس‌های سه‌بعدی که از پاها گرفته می‌شود، طراحی کرد و ساخت.

کفی‌های طبی ترموپلاستیک

از کفی‌های ترموپلاستیک برای مواقعی که نیاز به جذب شوک‌هایی با شدت‌های متفاوت باشد، استفاده می‌شود. این کفی‌ها به خاطر تراکم پایین‌تری که دارند، امکان جذب بهتر شوک را فراهم می‌کنند و به عنوان یک ضربه‌گیر خوب، ضربات و فشار ناگهانی وارد بر پاشنه را به طور مؤثری کاهش می‌دهند. به همین دلیل از کفی‌های ترموپلاستیک به طور خاص برای فعالیت‌های ورزشی و کاهش نیروهای شدید در زمان دویدن و راه رفتن بر روی سطوح بتونی و آسفالت استفاده می‌شود.

( جنس کفی های طبی )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *