انحراف یا قوز شست پاReviewed by سلگی on Sep 13Rating:

انحراف یا قوز شست پا

انحراف یا قوز شست پا

انحراف یا قوز شست پا به طور کلی نوعی بدشکلی انگشت شست پا است. هالوکس والگوس یا قوز شست بیماری شایعی در انگشتان پا می باشد و ۹۰٪ موارد آن در زنان خود را نشان می دهد. بیرون‌ زدگی مفصل انگشت شست پا از مهم‌ ترین بیماری‌ های انگشتان پا می باشد که در اثر فشار بلندمدت نافرم به مفصل و با پوشیدن کفش تنگ و سفت به وجود می آید. و اینکه پوشیدن کفش‌ های نوک باریک می تواند بیماری را بیشتر کند ولی عامل مهم زمینه ارثی موجود در خانواده می باشد.

هر فردی که احساس می‌کند برای راه رفتن یا دویدن نیاز به نوعی حمایت بیشتر از پاهای خود دارد، کاندیدای خوبی برای استفاده از کفی‌ های طبی کفش می باشد. کفی‌ های طبی به صورت مخصوص برای افرادی کارآمد است که می‌خواهند درد، ورم و ناراحتی ناشی از مشکلات پاها را تسکین داده یا از وقوع آن ممانعت به عمل آورند. با این حال، معمولا افرادی که دردی در پاهای خود احساس نمی‌کنند نیز می‌توانند از پوشیدن کفی‌ های طبی لذت ببرند. شایع‌ ترین علائم ناشی از ناهنجاری‌ های پا که می‌تواند نشان دهنده نیاز شما به استفاده از کفی‌های طبی باشد موارد ذکر شده در زیر می باشد.

 

انحراف یا قوز شست پا

 

  • ساییدگی غیر طبیعی کف کفش‌ها، برای مثال اگر یک طرف از کف کفش شما سریع‌تر از طرف دیگر آن ساییده می‌شود.
  • درد مزمن پاشنه، زانو یا پایین کمر
  • صافی کف پا
  • درد جلو ساق پا
  • در رفتن یا پیچ خوردن مداوم مچ پا
  • شیوه غیر طبیعی راه رفتن و انحراف پاها به طرف داخل یا خارج در هنگام راه رفتن

 

انحراف یا قوز شست پا
Feet throat

 

از کفی‌ های پوشاننده قوزک پا نیز می‌توان برای حمایت غیر مستقیم از سایر قسمت‌ های بدن مانند زانو و ساق پا بهره برد. این کفی‌ ها برای حمایت از اندام‌ های تحتانی ضعیف شده یا از کار افتاده مفید هستند و می‌توانند به بهبود شیوه راه رفتن در افرادی که مشکل افتادگی پا یا آرتروز دارند، کمک شایانی کنند.

 

کفی‌های مخصوص کف و قوزک پا

 

کفی‌ های طبی را می‌توان بر اساس ناحیه‌ ای از پا که برای پوشش دادن آن تهیه شده اند، طبقه‌ بندی کرد. برای مثال کفی‌ های مخصوصی ساخته شده اند که از کف پا تا بالای قوزک را پوشش می دهند و موقعیت و حرکت قوزک پا را مستقیماً تحت کنترل دارند و همزمان با آن، ناهنجاری‌ ها و نقایص پا را  هم اصلاح می‌کنند.

این کفی‌ ها یکی از رایج‌ ترین انواع کفی‌ های طبی می باشند، به طوری که در حدود ۲۶% از کل کفی‌ های طبی ساخته شده از این نوع هستند. از این کفی‌ ها برای درمان عوارض ناشی از ناهنجاری‌ ها و بیماری‌ هایی از قبیل نوروپاتی محیطی یا سکته مغزی که بر عملکرد عضلات موثر هستند، به کار برده می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *