استرپ تنیس البو

تنیس البو چیست؟

تنیس البو زمانی ایجاد می شود که یک و یا تعداد بیشتری از تاندونهایی که باعث اتصال عضلات مچ دست و انگشتان می شوند، دردناک، ضخیم و یا متورم می شوند. گاهی درد در سمت داخل آرنج احساس می شود آن تنیس البو داخلی و یا گلفرز البو گفته می شود که در آن تاندونهای دیگری آسیب می بینند.

 

استرپ تنیس البو
استرپ تنیس البو

 

میزان شیوع آن چقدر می باشد؟

این عارضه در هرسنی رخ می دهد اغلب بین۴۰ تا ۵۰سالگی و در زنان نسبت به مردان شایعتر می باشد.

نشانه ها:

 درد ارنج در اثر علل تاندونی عضلانی ویا استخوانی ایجاد می شود. معمولا شدت درد زیاد نیست ولی اهمیت زیادی دارد. درد آرنج یکی از علل شایع درد می باشد که در اکثر موارد به آن توجه نمی شود و یا فراموش می شود.

علت این عارضه:

این طور تصور می شود استفاده بیش از اندازه از عضو آسیب دید.ه که اصطلاحاً به ان عارضه Overuse نیز گفت.ه می شود. که بستگی به دو عامل مدت زمان و سختی کار عضلات دارد.

استرپ تنیس البو
استرپ تنیس البو

برطرف کردن این عارضه:

  1. استرپ تنیس البو: در این روش از بازوبند یا باند مخصوص استفاده می‌شود تا حمایت و حفاظت لازم از بازو تا زمان برطرف شدن علائم به عمل آید. گزینه دیگر، بست.ن آتل (محافظ)  است که با کمک به استراحت کردن عضله‌های حرکت دهنده‌ی آرنج تسکین درد را به ارمغان می‌آورند. استفاده از چنین حمایت کننده‌هایی همزمان با درمان فیزیوتراپی تسکین بهتر علائم را در درازمدت موجب می‌شود.
  2. فیزیوتراپی: کارآمد بودن فیزیوتراپی در درمان آرنج تنیس بازان اثبات شده است. دکتر فیزیوتراپی از روش‌هایی مانند ماساژ، لیزردرمانی و اولتراسوند و همچنین نرمش‌های خاص بهره می‌گیرد. مشخص نیست که کدام یک از این روش‌های فیزیوتراپی بر دیگر روش‌ها مزیت دارد اما می توان گفت فیزیوتراپی یکی از بهترین روش های درمان تنیس البو است.
  3. تزریق استروئید
  4. تزریق خون اتولوگوس
  5. شاک ویو تراپی
  6. تعدیل کردن فعالیت‌های دامن زننده به علائم
  7. تزریق بوتولینوم توکسین تیپ A
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *