عملکرد گردنبند طبی نرم

عملکرد گردنبند طبی نرم

گردنبند های طبی نرم می توانند درد ناشی از آرتروز گردن و دیسک گردن را تسکین بخشند.این گردن بندها شامل گردنبند بادی، نرم، سخت، اسفنجی هستند، هر کدام روش بستن، طرز استفاده ی خاص و مدت استفاده خود را دارند و با هم تفاوت دارند. امروز به بررسی گردنبند طبی نرم می پردازیم.

گردنبند طبی نرم
گردنبند طبی نرم

گردنبند نرم

 گردنبندهای طبی نرم از نمد ساخت.ه می شوند. آن ها را برش و قالب زد.ه به اندازه دور گردن و فک بیمار درمی آورند. البته سایز گردنبند را باید برای بیمار تنظیم کرد. این گردنبندها گردن را کاملا بی حرکت نمی کنند بلکه حرکت آن را محدود می کنند و اغلب حرکات اضافی را به بیمار یادآوری می کنند (یادآوری جنبشی).

از آنجایی که گردنبند زیر چانه است و از چانه محافظت می کند انقباض عضلات را به حداقل می رساند. انقباض عضلات برای در وضعیت نرمال نگاه داشتن سر در مقابل نیروهای جاذبه مورد نیاز است. این نوع گردنبند در واقع گردن را بی حرکت نمی کند بلکه فقط و در مرحله نهایی خم و راست شدن آن را محدود می کند. این گردنبندها طبی نرم محکم دور گردن را می گیرند و احتمال عبور هوا از نمد بسیار کم است بنابراین ممکن است گردن بیمار زیر گردنبند عرق کند.

عملکرد گردنبند طبی نرم :

هدف اصلی گردنبند طبی نرم جلوگیری یا به حداقل رساند.ن حرکت ستون فقرات گردنی است. گردنبند طبی نرم همچنین سر را در وضعیتی راحت و در راستای جاذبه زمین نگاه می دارد که این به معنی انحنای به جلوی نرمال گردن است. یعنی سر بالاتر از شانه ها قرار دارد و گوش ها مستقیما بالای هر شانه هستند

آرتورز گردن
آرتورز گردن

موارد استفاده:

  • گردنبند های طبی نرم عموما توسط بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرند که به منظور بی حرکت کردن گردن در قسمت ستون فقرات گردنی مداخله جراحی داشته اند.
  • از این گردن بندها همچنین برای درمان دیسک گردن و درد ناشی از آن می تواند بر اثر ترومای حاد یا گردن درد مزمن بوجود آمد.ه باشد استفاده می شود.

برای به گردن بستن گردنبند طبی نرم موارد ذیل را انجام دهید:

  • مستقیم به جلو نگاه کنید و چانه خود را در حالت موازی با کف زمین نگاه دارید
  • گردنبند را طوری که به گردن بچسبد دور گردن ببندید
  • بست ها یا چفت های گردنبند را در پشت گردن ببندید
  • مطمئن شوید که به راحتی می توانید نفس بکشید
  • اگر احساس می کنید که گردنبند خیلی تنگ است آن را باز کنید و دوباره به گردن ببند
  • اگر پوستتان به گردنبند حساسیت دارد بین گردنبند و پوست خود لایه ای پنبه/ پد پنبه ای بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *