درمان زانوی پرانتزی و انواع ضایعات ناکامل نخاع

درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحیReviewed by ندا سلگی on Oct 9Rating: 5.0درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحیزانوی پرانتزی,زانوی پرانتزی چیست,زانوی پرانتزی+درمان,زانوی پرانتزی چگونه درمان میشود,زانوی پرانتزی به انگلیسی,زانوی پرانتزی در بزرگسالان,زانوی پرانتزی خفیف,زانوی پرانتزی+ppt,زانوی پرانتزی و درمان,زانوی پرانتزی ورزش,

درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی

قبل از اینکه به موضوع مهم درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی بپردازیم لازم است ابتدا به این موضوع بپردازیم که منظور از زانوی پرانتزی یا پای پرانتزی چیست ؟ چه دلایلی باعث ایجاد زانوی پرانتزی میشود؟ انوع زانوی پرانتزی را بررسی کنیم و راه های درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم.

زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی در کلینیک آرامیس طب :

هماهنگونه در این مقاله بررسی کردیم درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی دارای روش های شناخته شده و ناشناخته ای است که شاد بسیاری از آنها نیاز به آزمون و خطا دارد . درکلینیک آرامیس طب با توجه به آزمایش کلیه ی راه های متخصصان این کلینیک توانسته اند راه های موثر و زود بازده را در جهت درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی پیدا کنند که شما میتوانید با تماس با کارشاسان این مجموعه ا زمشاوره رایگان بهره مند شوید.

تلفن : ۰۲۱۴۴۳۸۶۰۷۳
موبایل : ۰۹۳۷۸۹۶۵۰۴۹

 

زانوی پرانتزی چیست ؟

به زانوی پرانتزی به اصطلاح لاتین ژنوواروم نیز میگویند، ژنوواروم در واقع یک نوع ناهنجاری می باش که موجبات پرانتزی شدن زانو و زاویه دار شدن داخلی زانو را فراهم می آورد.دلایلی متعددی میتواند باعث به وجود آمدن زانوی پرانتزی از کودکی تا بزرگسالی بشود.هر چه این مشکل شدید تر شود قدم زدن فرد مشکل و راه رفتنش شبیه اردک می شود.این معضل میتواند اثرات بعدی بیشتری را د رآینده برای کودک به همراه داشته باشد.حال باید به این موضوع بپردازی که چه جیز باعث ایجاد زانوی کمانی یا همان پرانتزی میشود.

درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی
علت بروز زانوی پرانتزی :

کی از دلایل بروز زانوی پرانتزی یا پای پرانتزی میتواند سابقه ی خانوادگی باشد . البته یکی از شایع ترین دلایل زانوی پرانتزی می تواند انحراف قسمت بالایی استخوان درشت نی باشدکه به آن Genu varum نیز می گویند.در این شرایط تنه استخوان درشت نی به خط محوری بدن نزدیکتر شده و هرچه به سمت پایین تر میاییم، مشاهده میکنیم که استخوان به خط محوری بدن نزدیکتر گردیده است.
همچنین از دیگر موارد ی که میتواند علل ایجاد زانوی پرانتزی باشد میتوان به : وزن زیاد ،زمینه ارثی،بیماری روماتیسم« التهابی» عفونت مفاصل.Rheumatoid Arthritis،راشیتیسم نرمی استخوان،رشدکندیل داخلی در وضعیت طبیعی کندیل داخلی نسبت به خارجی پائین تر است ،شکستگی،در مورد بچه ها قنداق کردن در مرحله بعد زود راه افتادن آنها،فرو رفتگی در قسمت داخلی زانو که توأم با درد می باشد،کشیدگی در قسمت خارجی زانو،کشکـک به سمت داخل انحراف پیدا نموده و درد در قسمت قدامی زانو بروز می نماید،صافی کف پا اگر زاویه به ۹۰ درجه برسد،پارگی خارجیLCL ،اگرعضله همسترینگ ضعیف باشد درد داریم،اگر نیم وتری و نیم غشایی ضعیف شوند،قادر به تحمل فشار عضله ثابت داخلی بوده،درنتیجه زانو به سمت داخل منحرف می شود. ،کوتاهی همسترینگ وضعف دو سر رانی،کوتاهی فاصله درشت نی یا Iliotibial bond،قورباغه ای نشستن یا W-sitting ،راه رفتن اردک وار،چرخش ساق،ضعف عضلات ناحیه خارجی، مانند عضلات کشنده پهن نیام، دوسر رانی و نازک نی،کوتاهی عضلات ناحیه داخلی، مانند عضلات نیمه غشایی و نیمه وتری، راست داخلی و درشت نی قدامی،کشیدگی رباط ها و کپسول خارجی زانو ( نازک نئی- رانی) و مچ پا ( نازک نئی قاپی) و کوتاهی رباط ها و کپسول جانب داخلی زانو ( درشت نئی- رانی) و مچ پا (دلتوئید)،کاهش ارتفاع پایین تنه،تغییر زاویه کشکک ها و تمایل آن ها به داخل،آرتروز زودرس،درد و احساس خستگی زود رس،سائیدگی بیش از حد کناره خارجی کفش و سایر موارد موثر دیگر اشاره کرد.

اندازه گیری زانوی پرانتزی

اول باید به این موضوع بپردازیم که اندازه این این عارضه را چگونه میتوان اندازه گیری کرد.برای اندازه گیری این مشکل فرد بایدبدون کفش و بدون هیچ گونه انقباض غیر طبیعی در عضلات ناحیه ران بایستد. زانو باید در حالت اکستنشن قرار بگیرد و قوزک های دو پا بصورتی به هم بچسبد که استخوان کشکک به رو به رو باشند.در این حالت فاصله بین دو کندیل داخلی رانهابه کالیپر مخصوص اندازه گیری و ثبت می گردد. در برخی مواقع بیشترین فراوانی بین این دامنه ۲ تا ۴ سانتی متر ذکر گردیده است.

درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی

درمان زانو پرانتزی در بزرگسالان و کودکان

با توجه به اینکه درمان زانوی پرانتزی و برظرف کردن این مشکل از طریق عمل جراحی که نوعی عمل تهاجمی به بدن می باشد علاوه بر هزینه ی گزافی که برای بیماران در پی دارد دوره ی نقاهت نسبتا طولانی دارد در کلینیک ارتوپدی ارامیس طب با بهره مندی از تجربه کارشناسان قهار ما میتوانید این مشکل زانوی پرانتزی را بدون نیاز به عمل جراحی در زمان نسبتا کوتاه و با هزینه ای بسیار مناسب بر طرف نمایید.اما برای این موضوع باید در نظر داشته باشید که باید کاهش وزن به گونه ای که BMI حتما زیر عدد ۲۵ قرار گیرد، همواره در هنگام راه رفتن وایستادن تمرکز کنید که روی لبه ی داخلی پا فشار بیشتری باشدو هدف تمرینهای اصلاحی و ورزش درمانی تقویت عضلات سمت داخل و افزایش انعطاف پذیری و کشش عضلات در سمت خارج ران و ساق متمرکز می باشدو به شدت از از نشستن چهار زانو پرهیز شود و سایر موارد دیگر که در حین درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی در کلینیک ارتوپدی ارامیس طب به آن پرداخته می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *