کمربند طبی میلواکی

کمربند طبی میلواکی

اسکولیوز

انحراف ستون فقرات از راست یا چپ اسکولیوز نامیده می شود که اغلب در سنین ۹ تا ۱۴ سال که در حال رشد می باشند نمایان می گردد. اسکولیوز یک مشکل جزئی است که در موارد خیلی شدید از کمربند طبی بنام میلواکی استفاده می شود و یا گاهی اوقات به عمل جراحی نیاز است تا انحراف ستون فقرات را برطرف کنند.

کمربند طبی میلواکی
کمربند طبی میلواکی

نشانه های اسکولیوز

شروع بیماری اسکولیوز، تدریجی و بدون درد است. و بعد از یک مدت طولانی موجب در خفیف و عدم تعادل غضلات شود. که اگر اسکولیوز پیشرفت کند بدشکلی بشتری در عضلات ایجاد می کند. به این صورت که وقتی فرد به جلو خم می شود مهرها که ستوان فقرات را تشکیل می دهند نیز بهم پیچ می خورند.  در این حالت تمام عضلات که به این مهرها متصل هستند همراهشان پیچ می خورند. 

"<yoastmark

روش درمان

زمانی که کودکی به اسکولیوز مبتلا است پزشک با تجویز کمربند طبی میلواکی برای بیمار می تواند از تشدید بیشتر بیماری جلوگیری کند. همانطور که می دانید. کمربند طبی میلواکی یا ارتوز میلواکی نام نوعی بریس است که در درمان اسکولیوز بکار برده میشود. این بریس به دور تنه نوجوان بسته میشود تا در درمان بعضی از انواع انحراف جانبی ستون مهره به بیمار کمک کند.

این کمربند از لگن تا زیر چانه بیمار را در بر میگیرد. اغلب کمربند طبی میلواکی را باید طی روز و شب استفاده کرد. هرچه زمان استفاده از آن در طول شبانه روز بیشتر باشد، تاثیر آن نیز بیشتر خواهد بود. کودکانی که از بریس یا این کمربند استفاده می کنند، معمولا می توانند در اغلب فعالیت ها و با محدودیت کم شرکت کنند. در صورت لزوم کودکان می توانند برای ورزش کردن یا انجام یا سایر فعالیت های فیزیکی، کمربند خود را باز کنند.

ورزش همراه با کمربند طبی میلواکی

در مورد کودکانی که نیاز به استفاده از این کمربند دارند، یک برنامه ی ورزشی می تواند به بهبود مشکل کودک کمک کند. و در مدتی که از آن استفاده نمی شود، ماهیچه ها را محکم نگه می دارد.

تمرینات ورزشی موجب بهبود موارد زیر می شود:

  • تحرک قفسه ی سینه
  •  تنفس مناسب. تمرینات هوازی می تواند به بهبود و یا جلوگیری از کاهش عملکرد ریه کمک کند.
  • قدرت عضلانی (به خصوص در عضلات شکم)
  • انعطاف پذیری ستون فقرات.افرادی که تمرینات ورزشی به منظور بهبود انعطاف پذیری نیم تنه انجام می دهند، احتمال بهبود خمیدگی و انحراف ستون فقراتشان وجود دارد.
  •  وضعیت صحیح بدن. تمرین کردن برای داشتن ژست صحیح مخصوصا جلوی آینه یک بخش بسیار مهم از هر برنامه ی فیزیوتراپی است. فردی که به خمیدگی ستون فقراتش عادت کرده است، وقتی برای اولین بار به او آموزش داد.ه می شود که چگونه به نحو صحیح باید ستون فقراتش را نگه دارد، ممکن است احساس کند که در این حالت ستون فقراتش کج می باشد. در این صورت با نگاه کردن در آینه می توانید وضعیت صحیح بدن را بررسی کنید.
  • فرد همچنین باید آموزش ببیند که در هنگام استفاده از این کمربند فعالیت های روزانه اش را انجام دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *