کفی های ورزشی و فوتبالیReviewed by سلگی on Aug 23Rating:

کفی های ورزشی و فوتبالی

این مقاله از کلینیک تخصصی آرامیس طب در خصوص کفی های ورزشی و فوتبالی می باشد. فوتبالیست‌ ها در زمان تمرین و در هر مسابقه مدت زیادی می‌دوند و دچار آسیب‌ دیدگی‌ می‌شوند که بیشتر در بین دوندگان شایع می باشد، بنابراین حرکت‌های سریعی که برای بدست آوردن توپ انجام می‌دهند هم گاهی آنها را دچار صدمات جدی می کند. آسیب‌های ناشی از پیچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا و کشیدگی تاندون آشیل در میان بازیکنان راگبی و فوتبال زیاد دیده می شود. آن دسته از ورزشکاران که مانند بازیکنان فوتبال و راگبی کفش ورزشی مخصوصمی پوشند، به کفی‌های خاصی مانند کفی فوتبالی برای کفش‌های جذب خود احتیاج دارند. این کفی‌ فوتبالی باید هیل کاپ و نگهدارنده گودی کف پا داشته باشد تا در پا حالت پایداری طولانی مدت را بوجود آورند. به علاوه کفی فوتبالی باید خاصیت ضربه‌گیری داشته باشد تا فشار و کشش روی عضله‌ها را کم کرده و جلوی آسیب دیدگی را بگیرد.

 

 

 

کفی های ورزشی و فوتبالی
Football and sports shoes

 

کفی‌های ورزشی برای استفاده مردان و زنان ورزشکار ساخته شده است. از این کفی‌ها به صورت اختصاصی در کفش‌های ورزشی مخصوص گلف، اسکیت این لاین، دوچرخه‌سواری کوهستان، اسکی سرعت و فوتبال به کار برده می شود. کفی‌های طبی ورزشی تأثیر مثبتی بر وضعیت قرارگیری پاها، کاهش فشارهای ناشی از فعالیت ورزشی دارند، شوک وارد بر پا ها را جذب کرده و وزن بدن  را به صورت متعادل بر روی کف پا توزیع می کنند.

در ورزش فوتبال خطر آسیب رسیدن به پا زیاد می باشد. این آسیب‌ ها نه تنها به خاطر تکل‌ های خطایی که همبازی‌ های شما می‌ زنند، بلکه می‌تواند به خاطر ضربات و نیروهای شدیدی باشد که در جریان هر مسابقه‌ای که انجام می دهید، به صورت متوالی به پاهای شما وارد می‌ شود. بازی کردن روی چمن باعث می‌ شود که از شدت این فشار ها به علت نرم‌ تر بودن سطح زمین، کاهش پیدا کند، ولی زمین چمن هم دارای خطرات مخصوص به خودش باشد. پوشیدن کفشی که دارای یک کفی فوتبالی است به نگهداری بیشتر پا و افزایش پایداری پاهای شما کمک  شایانی می‌ کند و با خنثی کردن ضرباتی که در طول بازی به پاهای شما وارد می‌شود، محافظت می‌کند. انواع مختلفی از کفی‌های فوتبالی وجود دارند که متخصص ارتوپدی با توجه به وضعیت پای شما آن را تجویز می کند.

( کفی های ورزشی و فوتبالی )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *