کفی طبی و کف پای صافReviewed by سلگی on May 3Rating:

کفی طبی و کفش طبی در کف پای صاف

شاید پیش خودتان فکر کنید که چرا نیاز به ساخت کفی طبی برای درمان موارد مختلف و ناهنجاریها و بیماری های پا به وجو امده ست ؟ در اینجا ابتدا به کاربرد کفی طبی میپردازیم. کفی طبی برای کف پای صاف یکی از رایج ترین علل ساخت کفی طبی می باشد. کف پای صاف می تواند علتی برای کمردرد ، زانوردرد و حتی انحرافات ستون فقرات باشد و توصیه ما این است که بعد از سن ۳ سالگی از کفی طبی برای کف پا صاف استفاده کنید.

 

تشخیص صافی کف پا :

آیا کف پای شما صاف است؟

ساده ترین راه جهت تشخیص کف پای صاف این است که  پای خود را خیس  و سپس روی یک سطح صاف و خشک بایستید بطوریکه اثر کف پای شما روی آن سطح باقی بماند. در کسانی که صافی کف پا دارند قوس طولی کف پا یا کم شده و یا کاملا از بین رفته است و در موارد شدیدتر قسمت داخلی کف پا در حالت ایستادن، با زمین تماس پیدا میکند. همچنین در این بیماران پاشنه پا به سمت خارج منحرف میشود.

کفی طبی و کف پای صاف

چگونگی ایجاد قوس کف پا :

تقریبا میتوان گفت تمام کودکان در هنگام تولد صافی کف پا دارند که به آن Physiologic flat foot میگویند. این حالت عمدتا به علت شل بودن تاندون ها و لیگامان های کف پا و به علت ضعیف بودن عضلات کف پا و همچنین به علت چربی است که در زیر پوست کف پای بچه  وجود دارد.اما کم کم و در سال های بعدی عمر، با سفت شدن بافت های نرم کف پا و قویتر شدن عضلات و از بین رفتن چربی کف پا، قوس کف پا ظاهر میشود. معمولا قوس کف پا در سنین ۷-۵ سالگی بوجود میاید. در حدود ۲۵-۱۵ درصد افراد این قوس هرگز ایجاد نمیشود و کف پای آنها همیشه صاف باقی میماند ولی صافی کف پا در اکثریت این افراد هیچ گونه ناراحتی را برای آنها ایجاد نمیکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *