کفی طبی شکل پذیر و عملکردیReviewed by سلگی on Sep 6Rating:

کفی طبی شکل پذیر و عملکردی

کفی طبی شکل پذیر و عملکردی

کفی طبی کفش نوعی ارتوز است که برای اصلاح عملکرد کف پا و قسمت پایین بدن، یعنی کف پا، مچ پا، پا، زانو، ران و لگن، طراحی می‌شود. متخصص برای اصلاح عملکرد کف پا و پایین تنه کفی طبی خاصی را توصیه می‌کند که فشار روی ساختارهای آسیب دیده‌ی پا و پایین تنه را کاهش داده تا بیمار دیگر متحمل درد نشود و زمان لازم برای بهبود این ساختارها به وجود آید. به علاوه کفی‌های طبی توصیه شده با کاهش دادن نیروهای ناگهانی و غیر طبیعی یا شناخت آسیب وارد شده بر کف پا و قسمت پایین بدن از بروز مشکلاتی در آینده ممانعت به عمل می آورد.

 

انواع کفی طبی

  • کفی نرم و شکل‌پذیر

کفی‌های طبی نرم شکل‌پذیر برای ایجاد لایه حفاظتی زیر پا یا کاهش فشار روی ناحیه آسیب‌دیده یا دردناک کف پا کار برد دارند. این نوع کفی طبی برای کنترل عملکرد غیرطبیعی کف پا هم تهیه می شود. مواد مختلفی مانند چوب‌پنبه، چرم، فوم پلاستیکی و لاستیک در تهیه این نوع کفی طبی به کار گرفته می شوند. این نوع کفی از کفی فانکشنال یا عملکردی نرم‌تر است و انعطاف بیشتری دارد. کفی شکل‌ پذیر برای درمان پینه دردناک کف پا، زخم پای دیابتی، درد استخوانی کف پا و دیگر ناراحتی‌های کف پا طراحی و تهیه می شوند.

  • کفی عملکردی یا فانکشنال

از کفی عملکردی یا فانکشنال برای اصلاح عملکرد پا و در نتیجه اصلاح عملکرد غیرطبیعی قسمت پایین بدن استفاده می‌ کنند. بعضی کفی‌ های عملکردی هم مانند کفی‌ های نرم شکل‌ پذیر برای نگهداری از ناحیه‌های دردناک کف پا نیز تهیه می شوند.

 

کفی طبی شکل پذیر و عملکردی
Functional medicine fork

 

کفی طبی عملکردی برای درمان وسیعی از بیماری های دردناک کف پا و قسمت پایین بدن کارائی دارد که می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • درد مفصل انگشت شست پا و مفصل بقیه انگشتان
  • درد پاشنه و قوس کف پا
  • درد مچ پا و پاشنه پا

از آنجایی که عملکرد غیرطبیعی کف پا اختلال‌ های پا، زانو و مفصل ران،لگن را نیز به دنبال دارد، انواع کفی طبی عملکردی معمولاً برای درمان التهاب تاندون و بورس مچ پا، زانو و مفصل ران و همچنین درد جلوی ساق پا توصیه می شود.

اگر چه بیشتر پژوهشگران در زمینه استفاده از ارتوزها برای درمان بیماریها مانند درد جلوی ساق پا یا التهاب تاندون آشیل تحقیق می کنند، اما به گونه ای می شود که کفی طبی باید در ورزش‌های تعیین شده نیز به کار گرفته شود.

( کفی طبی شکل پذیر و عملکردی )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *