کاربرد اسکن سه بعدی ستون فقراتReviewed by سلگی on Sep 27Rating:

کاربرد اسکن سه بعدی ستون فقرات

کاربرد اسکن سه بعدی ستون فقرات از موارد کاربرد اسکن سه بعدی، اسکن سه بعدی ستون فقرات است که تشخیص به موقع بد فرمی های ستون فقرات را فراهم ساخته است. این شیوه آسان و در عین حال دقیق در تعیین مبتلا شدن به اسکولیوز و شدت آن به متخصصان کمک شایانی می نماید. اسکنر سه بعدی ستون فقرات که با هدف ثبت شکل اشیاء، به خصوص بدن انسان، با دقت و وضوح بالا طراحی گردیده است، عملیات تشخیص و درمان ناهنجاری‌ های ستون فقرات را امکان پذیر کرده است.

 اسکن سه بعدی ستون فقرات، سیستم ارزیابی کامپیوتری ستون فقرات و اندام تحتانی در وضعیت استاتیک است که در دو نمای قدامی و خلفی و جانبی با استفاده از مارکرهای فلورسنت قابل اجرا می باشد و تحلیل نرم‌ افزاری زوایا، محل و … با قابلیت مکرر و مقایسه وضعیت بیمار در دفعات گوناگون مراجعه نیز، از دیگر امکانات این سیستم می باشد که البته امکان اجرای آن در کلینیک تخصصی آرامیس طب میسر می باشد

کاربرد اسکن سه بعدی ستون فقرات
Three-dimensional scan of the spine

همانگونه که می دانیم این سیستم یک دستگاه ارزیابی راستاها و بالانس بدن با استفاده از تکنولوژی تصویر برداری سه بعدی و تحلیل داده‌ها در نرم افزار برای اندازه‌گیری میزان زوایا و انحناها می‌باشداست که به سهولت برای شناخت انحرافات ستون فقرات و بررسی محل و میزان این انحرافات می‌توان از این سیستم بهره برد.

با به کار گیری از اسکن سه بعدی ستون فقرات می توان اطلاعات بسیار دقیق از وضعیت اسکلتی-عضلانیشخص به دست آورد. این اطلاعات شامل ارتباط زاویه ای بین شانه‌ها، لگن و راستای ستون فقرات است. در نتیجه متخصص طب فیزیکی بطور دوره ای می‌ تواندادامه درمان را بصورت کاملا مستند پیگیری کرده و به درمان هرچه بهتر بیمار متمرکز شود.

این دستگاه امکان اسکن در سه سطح به صورت ۳ بعدی و نیز کانتور رنگ بر اساس نواحی محدب و مقعر را دارا می باشد و نیز گزارش نهایی بر پایه ماکزیمم و مینیمم انحناها به دست می آید. بدین صورت است که با این سیستم به راحتی می توان انحرافاتی نظیر انحراف جانبی ستون فقرات، سر خوردگی مهره‌ها، قوز کمر، گودی کمر، عدم تقارن شانه‌ها و لگن را به راحتی تشخیص، ثبت و اندازه گیری کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *