ویژگی کفش طبی مناسب و بیماری های پاReviewed by سلگی on Nov 1Rating:

ویژگی کفش طبی مناسب و بیماری های پا

ویژگی کفش طبی مناسب و بیماری های پا همانگونه که می دانیم کفش، حائل اساسی بین پای انسان و مکان اطراف برای انجام کارهایی مثل دویدن، راه رفتن و تغییر جهت دادن پا است. کفش طبی مناسب باعث محافظت پا از ضربه و ایجاد زخم در پوست آن می‌ گردد. کفش‌ های ناهمگون تجاری برای پا مخصوصا در خانم‌ها به جای راحتی در عمل ایجاد آسیب می نمایند. کفش مناسب برای قدم زدن و حرکت از واجبات می باشد.

ویژگی کفش طبی مناسب و بیماری های پا
Suitable medical shoes

ملزومات مهم در فعالیت‌های کلینیکی پزشک

  • شناخت اجزای کفش
  • تغییرات لازمه در کفش
  • نکات مهم در قالب شدن کفش
  • ارتباط بین طرح کفش
  • نوع فعالیت پا

شناخت پا از این جهت که در طول عمر چه تغییراتی می‌ نماید و کفش‌ های مناسب برای اطفال، زنان حامله و سالمندان از ملزومات می باشد. برای بیماران با احتیاجات مخصوص با فیزیوتراپیست مشورت می‌ گردد. اطلاعات درمورد شناخت خصوصیات کفش و تغییرات کفش برای انواع ناهنجاری‌ های پا و برای افزایش فعالیت پا از ضروریات می‌باشد.

بیماری های مختلفی در پا هستند. مشکلات ناشی از بعضی از آنها را می شود با استفاده از کفش مناسب برطرف نمود. خصوصیات مشترکی هستند که تمام کفش های طبی باید دارای ان شرایط باشند.

همچنین کفش بیمار باید مشخصات دیگری هم دارا باشد. این خواص بسته به نوع بیماری، به بعضی خصوصیات مشترک تاکید بیشتری دارد. در اینجا به ویژگی های اختصاصی کفش که بسته به بیماری فرق دارد اشاره می گردد.

کفش طبی مناسب بیماری های پا

تاندنیت آشیل

تاندنیت آشیل در اثر التهاب در محل اتصال تاندون آشیل و استخوان پاشنه به وجود می آید. این امر موجب درد در پشت پاشنه می گردد. کفش افراد مبتلا به این بیماری باید ویژگی های زیر را دارا باشد.

  • کفش بدون پاشنه و کفش با پاشنه بلندتر از ۴ سانتیمتر برای این افراد ضرردارد. ارتفاع پاشنه کفش این افراد باید بین ۱٫۵ تا ۴ سانتیمتر استفاده گردد.
  • کف کفش در محلی که پاشنه قرار می گیرد باید نرم باشد.
  • کف داخلی کفش باید قوس طولی مناسبی را دارا باشد.

آرتریت

شایعترین علت آرتریت مفاصل کف پا آرتروز است.

ارتوپدی آرامیس طب با بهترین تجهیزات خدمات کفش طبی و کفی طبی و انواع وسائل ارتوپدی را ارائه می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *