بریس TLSOReviewed by آرامیس طب on Apr 23Rating: 5.0

بریس TLSO

متدولترین نوع بریس برای اسکولیز،بریس TLSO (توراکولومبوساکرال یا زیربازویی) است. این بریس معمولاً از پلاستیک پلی اتیلن ساخته می‌شود و برای اینکه فشار را به سه نقطه از ستون فقرات وارد کند، دور قفسه سینه، کمر و مفصل‌های ران را دربرمی‌گیرد .

پرکاربردترین نوع بریس TLSO

Brace

پرکاربردترین نوع بریس، بریس بوستون یا زیربازویی است. این بریس متناسب با اندازه بدن بیمار و پس از قالب‌گیری ساخته می‌شود. بریس بوستون در جلو از زیر سینه تا بالای لگن و در پشت از زیر کتف تا استخوان دنبالچه کشیده می‌شود.

بریس بوستون برای جلوگیری از پیشرفت عارضه به سه نقطه از انحناء فشار وارد می‌کند. این بریس کمر را با وارد کردن نیرو خم می‌کند و به این ترتیب شکم را رو به داخل فشار می‌دهد و قوس بیرونی کمر را صاف می‌کند. متخصص با قرار دادن پد بر روی قوس فشار وارد می‌کند و فضاهای خالی برای تخلیه نیز مقابل نقاط فشار در نظر گرفته می‌شود.

کاربردها

بریس TLSO معمولاً برای انحناهای مهره‌های کمری یا صدری ـ کمری ستون فقرات تجویز می‌شود.

مزایا

بریس TLSO غالباً بریس زیربغلی یا زیربازویی نامیده می‌شود. این نوع بریس به اندازه بریس میلواکی حجیم یا برزگ نیست و مواد تشکیل دهنده پلاستیکی قالب زده می‌شود تا دقیقاً اندازه بدن بیمار باشد.

بریس زیربازویی زیر لباس پوشیده می‌شود و به همین دلیل معمولاً جلب توجه نمی‌کند. این بریس باید ۲۳ ساعت از روز پوشیده شود و تنها برای شنا، ورزش یا باشگاه رفتن در طول روز خارج شود.

قیمت بریس زیربازویی از بریس اورتن پایین‌تر است.

معایب

بریس بوستون برای درمان اسکولیوز علی‌رغم محبوبیت‌اش گاهی صدمه‌هایی جدی به سلامت کودکان می‌زند. هنگامی که پلاستیک محکم بریس ۱۸ تا ۲۳ ساعت از روز به دیواره قفسه سینه فشار وارد می‌کند، ظرفیت تنفسی کودکان و دیگر عملکردهای ریوی به شدت کاهش می‌یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *