مهمترین بریس ها یا ارتوزهای اندام تحتانیReviewed by سلگی on Apr 29Rating:

مهمترین بریس ها یا ارتوزهای اندام تحتانی

همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده ایم بریس Brace یا ارتوز Orthosis نامی برای وسایلی است که در اطراف اندام گذاشته و پوشیده میشود تا حرکت اندام را کنترل  و یا شکل آن را تحت تاثیر قرار دهد. بریس ها یا ارتوزها انواع بسیار مختلف و متنوعی دارند و برای قسمت های مختلف بدن و به اشکال گوناگونی ساخته میشوند. در اندام تحتانی از این ارتوزها برای محدود کردن حرکات مفصل ران، زانو، مچ پا و مفاصل کوچک کف پا و فرم دهی به کف پا و یا توزیع متناسب فشار در کف پا استفاده میشود.

بریس
بریس

مهمترین ارتوز های اندام تحتانی :

بریس یا ارتوز کف پا که به آن Foot orthosis FO نیز میگویند:

این بریس ها شامل کفی هایی هستند که در داخل کفش قرار داده میشوند تا فشار وارد آمده به نقاط مختلف کف پا را به طور یکنواخت توزیع کنند.

ارتوز برای درد پاشنه :

 این نوع ارتوز یا بریس ها معمولا از پلاستیک پلی پروپیلن و به شکل L ساخته شده و کاملا پشت ساق و کف پا را میپوشانند. قسمتی که در پشت ساق قرار میگیرد با باندهای ولکرو به اندام متصل میگردد.

ارتوز زانو یا بریس زانو  Knee orthosis KO :

این بریس یا ارتوز در اطراف زانو بسته شده و تا حدودی به بالاتر و پایین تر از زانو هم رفته و هدف از آن حمایت مفصل است. این بریس غالبا دینامیک بوده و لولاهایی در دو طرف دارد که اجازه حرکت لولایی را به زانو میدهد

ارتوز زانو- مچ پا- کف پا Knee- ankle- foot orthosis KAFO :

این نوع بریس از بالای ران تا کف پای بیمار را دربر گرفته و موجب بیحرکتی کامل یا کنترل بعضی حرکات مفاصل زانو و مچ پا میشود. از این نوع بریس یا ارتوز در انواع فلج ها (مانند پولیومیلیت یا فلج اطفال)، شلی و لاکسیته رباط ها، آرتریت ها و یا شکستگی های اندام تحتانی استفاده میشود.

ارتوز هیپ- زانو- مچ پا- کف پا Hip- knee- ankle-foot orthosis :

این ارتوز باعث کنترل حرکات مفاصل ران، زانو و مچ پا میگردد.

کلینیک تخصصی آرامیس طب با سابقه ای درخشان در ارائه ی خدمات ارتوپدی ، بریس و ارتوز ، کفش طبی ، کفی طبی ، اسکن پا و سایر خدمات مرتبط در خدمت کلیه ی مراجعه کنندگان محترم میباشد.

هم اکنون با ما تماس بگیرید :

تلفن : 02144386073
موبایل : 09378965049

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *