انواع کفی طبی و ورزشی برای درمان مشکلات پاReviewed by سلگی on Aug 19Rating:

انواع کفی طبی و ورزشی برای درمان مشکلات پا

این مقاله از سایت آرامیس طب در مورد انواع کفی طبی و ورزشی برای درمان مشکلات پا، ارائه می شود، و برای مشاهده مقالات دیگر در دسته مقالات به سایت آرامیس طب، مراجعه کنید.

توضیحات بیشتر در خصوص انواع کفی طبی و ورزشی برای درمان مشکلات پا

همانگونه که می دانیم  در خصوص انواع کفی طبی و ورزشی برای درمان مشکلات پا، کفی طبی یک وسیله کمکی (ارتوزی) می باشد که در داخل کفش بیمار می گذارند تا با نگه داشتن پاها در حالت صاف و سالم از آنها حمایت کند و از نیروهای بیومکانیکی غیر طبیعی که بر پاها وارد می‌شود جلوگیری کند. کفی کفش بسته به نیاز بیمار می‌تواند دارای صفحاتی به عنوان ضربه‌گیر برای راحتی پا باشد و برای درمان، ترمیم و محافظت از پاها در برابر بیماری‌ ها از قبیل عوارض دیابت در پاها، تغییرات بیومکانیکی و آسیب‌دیدگی‌های مزمن پاها طراحی شده است. بعضی از کفی ها را فقط به عنوان ضربه گیر زیر پاشنه پا داخل کفش معمولی قرار می دهند بدون تجویز دکتر در فروشگاه لوازم پزشکی می فروشند.

گاهی در بعضی از موارد کفی طبی کفش به صورت اختصاصی برای بیمار طراحی و ساخته می شود تا مطلبق با نیازها و مشکل بیمار باشد. کفی‌های کفش اختصاصی با استفاده از یک قالب مخصوص که از پاها گرفته می‌شود و به آن گچ می‌گویند، طراحی و تولید می شود. این قالب می‌تواند هر گونه ناهنجاری یا نقصی که در پای بیمار وجود دارد را دقیقا بسازد. تکنسین‌هایی که در آزمایشگاه طراحی و ساخت کفی و کفش طبی کار می‌کنند، با استفاده از قالب تهیه شده از پای بیمار و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، یک کفی اختصاصی برای او طراحی می‌کنند که فشارهای ناشی از بدشکلی پا را خنثی کرده و یا نقص های آن را اصلاح کند.

( انواع کفی طبی و ورزشی برای درمان مشکلات پا )

انواع کفی کفش طبی

به طور کلی کفی‌ های کفش به دو گروه اصلی در نظر گرفته شده اند که شامل کفی‌های عملکردی و کفی‌های تطبیقی نامگذاری شده اند.

کفی‌های عملکردی

کفی‌های سازگار کننده

انواع کفی طبی و ورزشی برای درمان مشکلات پا، انواع کفی طبی,انواع کفی طبی کفش,انواع کفی های طبی,قیمت انواع کفی طبی,انواع کفی های طبی کفش,ساخت انواع کفی طبی,

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *