اسکن کف پا برای تشخیص کف پای صافReviewed by سلگی on Oct 28Rating:

اسکن کف پا برای تشخیص کف پای صاف

اسکن کف پا برای تشخیص کف پای صاف به کمک اسکن پا می توان میزان فشارهای کف پا، الگوی قوس های کف پا، موقعیت مرکز ثقل، الگوی راه رفتن، میزان تعادل و نیز پوسچر را سنجش کرد. مرکز تخصصی ارتوز و پروتز آرامیس طب با بهره گیری از توان علمی پزشکان متخصص این حوزه و کارشناسان ارشد ارتوپدی فنی و نیز در اختیار داشتن تجهیزات تمام کامپیوتری جدید و به روز در مرکز تخصصی ارزیابی بیومکانیکال پا آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند.

صافی کف پا

به طور کلی به کاهش ارتفاع قوس طولی داخلی پا صافی کف پا می گویند. صافی کف پا یکی از مشکلات شایع در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می باشد. چنانچه صافی کف پا به موقع دیده شود، می توان اقدامات لازم در جهت اصلاح و جلوگیری از تشدید آن را انجام داد. همچنین می توان از عوارض آن ممانعت کرد. صافی کف پا در دراز مدت اثرات نا مطلوبی بر مفاصل پا و زانو و سایر مفاصل به جای می گذارند. همچنین زمینه آرتروز زودرس را محیا می نماید. صافی کف پا اگر یک طرفه باشد، تغییرات یک طرفه ایجاد می کند و حتی می تواند موجب کوتاهی اندام و افتادگی لگن و اسکولیوز گردد.

 

 

اسکن کف پا برای تشخیص کف پای صاف
Digital footprint scan

 

صافی کف پا در کودکان

معمولا صافی کف پا در کودکان بدون علامت می باشد. اما والدین آن ها اغلب از این موضوع گله دارند که رویه کفش کودکان آن ها به طرف داخل، بیرون زدگی پیدا می کند و پاشنه کفش ها به سرعت در قسمت داخلی ساییده می گردد. در بزرگسالان نیز صافی کف پا یا اغلب فاقد علامت می باشد. فقط در شدید ترین موارد احتمالا، در زمان بلوغ سبب پیچ خوردگی پا یا درد پا گردد.

در کودکان چاق یا نوجوانان مبتلا ممکن است هنگام ایستادن طولانی مدت درد در محور طولی پا و کناره داخلی آن همراه با احساس ضعف و فشار به وجود آید. از بین رفتن یا کاهش قوس طولی – داخلی پا صافی کف پا گفته می شود که در نتیجه باعث اختلال عملکرد در قسمت های نزدیک و دور مفصل زیر پاشنه ای می گردد.

( اسکن کف پا برای تشخیص کف پای صاف )

صافی کف پا به دو نوع تقسیم می گردد:

  • ساختاری
  • عملکردی

ساختاری

    در هنگام تحمل وزن یا عدم تحمل وزن کاهش قوس دیده می شود.
    اختلال کپسول مفصلی استخوانی – لیگامان ها نیز از علل حالت های غیرطبیعی و صافی کف پا می باشند.

 عملکردی

هنگام تحمل وزن روی پا مشاهده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *